پژوهشی با عنوان تاثیر فرزندان در تصمیم گیری والدین در خرید کالا در مشهد مقدس با فرمت ورد
چکیده:
در دنیای بازاریابی کنونی نقش خانوادهها به عنوان عنصر اصلی اجتماع همیشه مورد نظر بوده و هست و چگونگی تصمیمگیری ایشان در فرآیندهای خریدنیز بسیار مورد اهمیت است.
طبق تحقیقاتی که تا کنون انجام گرفته است فرزندان یکی از عوامل مؤثر در تصمیمگیریهای خانواده هستند. بدیهی است که برای بازاریابان نیز این نقش بسیار مهم است لذا در این تحقیق برآن شدیم که به بررسی تأثیرنظر فرزندان در فرآیند خرید (هم کالاهای مربوط به خود و هم کالاهای مربوط به خانواده) بپردازیم. لذا در این تحقیق رابطه عواملی چون جنسیت فرزندان، درآمد فرزندان، مرتبه تولد آنها، وضعیت اقتصادی حاکم بر فررندان، تعداد فرزندان، سن فرزندان، اختلاف سنی فرزندان و والدین و میزان اطلاعات فرزندان درخصوص کالاهای مختلف و تصمیمگیری خرید والدین برای خرید 2 نوع کالا (سفر به عنوان کالای خانواده و لوازم تحریر و اسباب باری به عنوان کالای خودفرزند)در محدوده شهری مشهد مورد بررسی قرار دادهایم.
در این تحقیق 522 نفر از والدین مورد بررسی قرار گرفتهاند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدهاند. تجزیه و تحلیل با کمک نرمافزارهای آماری Statistica و Spss16و با آمارههای توصیفی و استنباطی انجام شده است.
نتایج حاصل از تحلیل اطلاعات نیز حاکی از اثبات تاثیرنظر فرزندان در تصمیمگیریهای خرید چه در موردی خرید کالای مربوط به خود و چه در مورد خرید کالای مربوط خانواده میباشد.
file_1513616826_2380_1533_1041.zip0.00 MB |