پژوهشی با عنوان بررسي ارتباط بين ارزش ويژه برند و رضايت مشتري با فرمت ورد
چکیده:
در عصر جديد ارزش برند يک عامل کليدي و تعيينکننده در ارزش شرکت و ارزش بازار سهام ميباشد. ارزش ويژه برند قدرتمند اجازه مي دهد تا شرکت ها بهتر مشتريان را حفظ کنند، به نيازهايشان با اثربخشي بيشتر رسيدگي کنند، و سود(منافع) را افزايش دهند. ارزش ويژه برند مي تواند با پياده سازي موفق و مديريت تلاش بازاريابي ارتباطي مداوم به وسيله ارائه ارزش به مشتري، و گوش دادن به نيازهاي آنان افزايش يابد. بي توجهي به نکاتي که رابطه برند-مشتري ارائه نموده در بازار و به کار نگرفتن اين منافع و خوش بيني که به اينکه رابطه يقينا در دراز مدت ايجاد خواهد شد منجربه شکت مي شود.
هدف اين پژوهش بررسي ارتباط بين ارزش ويژه برند و رضايت مشتري بوده است. متغير ارزش ويژه برند و رضايت مشتري به عنوان متغيرهاي پژوهش در ميان مشتريان برند تيرک در شهر مشهد، به عنوان جامعه آماري اين پژوهش، مورد بررسي قرار گرفتند. ابزار گردآوري داده ها در اين پژوهش، پرسش نامه استاندارد بوده است. 250 پرسش نامه توزيع و 240 مورد جمع آوري و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. روش نمونه گيري از نوع تصادفي ساده بوده است. روايي پرسش نامه تاييد گرديد و پايايي پرسش نامه با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ محاسبه و تاييد شده است. جهت بررسي و آزمون فرضيه ها از نرم افزارهاي SPSS و PLS-Smart استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان داد که تمامي ابعاد ارزش ويژه برند بر رضايت مشتري تأثير گذار است؛ بنابراين هر چهار فرضيه فرعي اين پژوهش مبني بر تأثير کيفيت درک شده، وفاداري به برند، آگاهي از برند و تداعي برند بر رضايت مشتري تأييد شدند. از طرفي، در فرضيه اصلي پژوهش، تأثير ارزش ويژه برند به طور کلي بر رضايت مشتري مورد بررسي قرار گرفت و پس از آزمون، اين فرضيه نيز مورد تأييد قرار گرفت.
file_1512854594_2140_1533_1654.zip0.00 MB |