پژوهشی با عنوان بررسی رابطه بین متغیرهای دموگرافی (سن، جنس و تحصیلات) با خرید اینترنتی با فرمت ورد
چکیده:
با گسترش همه جانبه اینترنت،خرید اینترنتی به بازاری مهم تبدیل شده است و خرید مایحتاج زندگی از طریق اینترنت در میان مردم رشد چشمگیری داشته است.
تحقیق حا ضر قصد دارد که رابطه فاکتورهای دموگرافی که شامل سن ، جنس و تحصیلات می باشد را درانگیزه های خرید های اینترنتی بررسی کند. انگیزه های خرید به عنوان فاکتورهای اثرگذار در رفتار خریداران به 3 انگیزه کاربردی ، احساسی – اجتماعی و هویتی تقسیم می شوند و بررسی فاکتورهای دموگرافی میتواند در این میان نقش مهمی ایفا می کند.
روش پژوهش شامل دو بخش کمی و کیفی است و جامعه آماری از بین خریداران اینترنتی و شهروندان مشهد می باشد. برای تست فرضیه ها از آزمون تی استیودنت استفاده شده است و نتایج تحقیق حاکی از آن است که متغیرجنسیت بابکارگیری انگیزه های احساسی – اجتماعی در خریداینترنتی رابطه معنا داری دارد ولی این متغیر با انگیزه های هویتی و کاربردی کاربران رابطه ای ندارد.
تحلیل یافته ها در فرضیه دوم نشان میدهد که سن افراد در بکار گیری انگیزهای انان در خرید هیچگونه نقشی نداردبه عبارت دیگر رابطه معنا داری بین انگیزه های خرید اینترنتی و سن افراد مشاهده نشد.
نتایج در فرضیه سوم نیز نشان داد که تحصیلات افراد با انگیزه های انان در خریداینترنتی رابطه معنا داری دارد.
file_1512767005_2106_1533_1302.zip0.00 MB |