پژوهشی با عنوانبررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند شرکت گرینه از دیدگاه مشتریان با فرمت ورد
چکیده:
در شرایط رقابتی امروز، به دست آوردن جایگاه مناسب در ذهن مصرف کننده به گونه ای که مصرف کننده وفادار به شرکت باشد، از اهمیت به سزایی برخوردار است. از جمله عواملی که در رسیدن به چنین جایگاهی در ذهن مشتریان موثر است ارزش مارک تجاری شرکت می باشد. ارزش مارک تجاری، مطلوبیت نهایی یا ارزش افزوده ای است که در یک محصول به واسطه نام تجاری، ایجاد می گردد. ارزش مارک تجاری همانند یک دارایی برای شرکت محسوب می گردد که گردش وجوه کسب وکار را افزایش می دهد. از این رو، هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر عوامل موثر بر ارزش ویژه برند محصولات لبنی شركت گرینه میباشد. روش پژوهش از نوع هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از شاخه میدانی میباشد.
جامعه پژوهش حاضر، مصرف کنندگان محصولات لبنی گرینه در شهرستان نیشابور میباشد و از روش نمونهگیری نمونه گیری تصادفی ساده، برای گرفتن نمونه استفاده شده است. که بدین ترتیب، حجم نمونه 384 نفر گردید. همچنین، در این تحقیق از پرسش نامه برای ابزار جمعآوری دادهها، استفاده شده است و پایایی آن، با استفاده از آزمون کرونباخ محاسبه گردید. برای آزمون فرضیات نیز، از روش معادلات خطی توسط نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل فرضیهها حاکی از آن است که، هر چهار عامل تعیین شده که شامل آگاهی از نام تجاری، کیفیت ادراک شده، تداعی نام تجاری و وفاداری به نام تجاری میباشند، بر ارزش برند گرینه تاثیر معناداری دارند.
file_1512680213_2087_1533_1460.zip0.00 MB |