پژوهشی باعنوان تأثیر مقصد صادراتی بر عملکرد صادرات از طریق تطبیق قیمت با فرمت ورد
چکیده:
در عصر حاضر مقصد صادراتی و عوامل محیطی موثر بر آن و تطبيق قيمت صادراتي بر عملکرد صادرات به دلیل اهمیت و گرايش به جهاني سازي بازارها، در عمل و در تحقيقات بازاريابي صادراتي داراي اهميت فزايندهاي شدهاند. همراه با افزايش تعداد شركتهايي كه صادرات را به عنوان ابزاري براي پيگيري توسعه بينالمللي خود انتخاب مينمايند درك اهميت تطبيق قيمت و تفاوتهاي محيطي مقاصد صادراتی ، امري حياتي ميباشد زيرا ممكن است بر عملكرد صادراتي، تأثيري قوي و فوري داشته باشند.
هدف اين تحقيق، بررسي تأثير مقصد صادراتی بر عملكرد صادراتي از طريق تطبيق قيمت ميباشد. جهت تحقق اين هدف، تأثير متغير مقصد صادراتی بر عملكرد صادراتي به صورت مستقيم (بدون نقش واسطه گري تطبيق قيمت) و غيرمستقيم (از طريق تطبيق قيمت) با طرح چهار فرضيه اصلي بررسي شد. روش تحقيق، ماهيتي پيمايشي كاربردي دارد. دادههاي اين تحقيق با نظرسنجي از مديران صادراتي شركتهاي صادراتي شهر مشهد، از طريق پرسشنامه جمعآوري شدهاست. ضريب آلفاي كرونباخ جهت سنجش پايايي پرسشنامه برابر با 0/88 به دست آمد. تحليل آماري دادهها در دو مرحله بررسي همبستگي پيرسون و استفاده از روش آماري مدلهاي معادلات ساختاري انجام شد. نتايج تحقيق، عدم تأييد نقش واسطه گري تطبيق قيمت را در رابطه بين مقصد صادراتي و عملكرد صادراتي نشان مي دهد.
file_1512670112_2077_1533_1506.zip0.00 MB |