پژوهش کارشناسی ارشد با عنوان رابطه هوش هيجانی با گرايش کارآفرينانه (مورد مطالعه کارکنان اداری شهرداری مرکزی نيشابور) به صورت کامل و با فرمت ورد
چکیده:
اين تحقيق از نظر هدف كاربردي و از نوع تحقيقات توصيفي و همبستگي است كه با هدف بررسي رابطه هوش هيجاني با گرايش كارآفرينانه انجام شده است. جامعه آماري اين تحقيق كليه كاركنان اداري شهرداري مركزي نيشابور است كه با توجه به آن، حجم نمونه به روش تصادفي ساده برابر با 94 نفر تعيين شد. دادههاي مربوط به هوش هيجاني به وسيله پرسشنامه هوش هيجاني شرينگ و دادههاي مربوط به گرايش كارآفرينانه به وسيله پرسشنامه محقق ساخته جمع آوري گرديد. نتايج حاصل از تحليل اطلاعات با استفاده از آمار توصيفي و آمار استنباطي فريدمن، ضريب همبستگي پيرسون، آزمون كاي دو، رگرسون چندگانه و آزمون کولموگروف اسمیرنف، توسط نرم افزار آماريSPSS و همچنين میزان اثر هریک از متغیرها توسط نرم افزار آماري ليزرل سنجيده شد. در نهايت نتايج تحقيق نشان داد، بين هوش هيجاني و گرايش كارآفرينانه رابطه مثبت و معناداري(01/0p <) وجود دارد. قابليتهاي فردي با گرایش کارآفرینانه داراي ارتباط مثبت و معناداري (01/0p <) هستند. بين خودآگاهي با گرایش کارآفرینانه ارتباط معنادار و مثبتي (01/0p <) وجود دارد. بين خودمدیریتی با گرایش کارآفرینانه ارتباط معنادار و مثبتي (01/0p <) وجود دارد. بين خودانگیزشی با گرایش کارآفرینانه ارتباط معنادار و مثبتي (01/0p <) وجود دارد. قابلیتهای اجتماعی با گرایش کارآفرینانه ارتباطي نداشت. آگاهی اجتماعی با گرایش کارآفرینانه ارتباطي نداشت، مهارتهای اجتماعی با گرایش کارآفرینانه ارتباطي نداشت. همچنين، بين خصوصيات دموگرافيك با هوش هيجاني و گرايش كارآفرينانه رابطهاي مشاهده نگرديد. لذا با توجه به نتایج حاصله از پژوهش میتوان بیان نمود، افرادی که در ویژگی هوش هیجانی در سطح بالاتری قرار دارند نسبت به آنهایی که در سطح پایینتری هستند، از کارآفرینی بیشتری برخودار ميباشند. همچنين، دارندگان مهارتهاي فردي، افرادي مبتکر، خلاق، نوآور، پيشگام و ریسک پذیر هستند.
payanname_1507314777_1327_1533_1007.zip0.00 MB |