پژوهشی باعنوان تدوین رابطه میان درگیری ذهنی بیمه گذار و تعهد به نام و نشان تجاری(برند)شرکت بیمه با فرمت ورد
چکیده:
در عصر حاضر شرکتهایی موفق خواهند بود که خلاقانه بیندیشند و در همه حوزههای مرتبط نوآور باشند. تبلیغات یکی از حوزههایی است که شرکتها سرمایهگذاری کلان در آن برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار، انجام میدهند. یکی از عوامل مهم که در اثربخشی تبلیغات مورد مطالعه قرار گرفته، درگیری ذهنی مصرف کننده است.
درك رفتار مصرف كننده و شناخت مشتريان، كار چندان سادهاي نيست. مشتريان ممكن است نيازها و خواستههاي خود را به گونهاي بيان نمايند، اما طور ديگري عمل كنند. با اين وجود بازاريابان بايد خواستههاي مشتريان خود، ادراكهاي ذهني و خريد و رفتار خريد آنها را بررسي كنند. بازاريابان به منظور كسب موفقيت، بايد از عوامل مختلفي كه بر انتخاب نام و نشان تجاري گوناگون توسط خريداران تاثير دارند، آگاه باشند و بدانند كه مصرف كنندگان چگونه درباره خريد خود از نام و نشان تجاري خاص تصميم ميگيرند.
اين پژوهش به بررسي رابطه ميان درگيري ذهني نسبت به بیمه و تعهد به نام و نشان تجاري شرکت بیمه ميپردازد و عوامل موثر بر آن را در غالب 7 فرضيه بيان ميكند. براساس نتایج این تحقیق، فرضیههای 1و2و4و5و6 پذیرفته و فرضیه اصلی و فرضیه فرعی 3 تایید نشدند. یعنی درگیری ذهنی بیمهگذار بر تعهد به نام ونشان تجاری تاثیرگذار نیست.
روش پژوهش حاضر توصيفي- پيمايشي و از نوع تحقيقات همبستگي است. جهت جمعآوري دادهها از پرسشنامه استفاده شد. اين پرسشنامه حاوي 16 سوال است. صنعت مورد بررسي در اين تحقيق صنعت بیمه بوده و جامعه آماري اين پژوهش، بیمهگذارهای 4 شرکت بیمه خصوصی آسیا، نوین، کارآفرین و پاسارگاد در شهر مشهد ميباشند. اين پرسشنامه در يك دوره زماني يك ماهه در تابستان 1392 بين بیمهگذارهای این شرکت بیمه توزيع شد. متغيرهاي اين پژوهش عبارتند از گرايش به بیمه، ويژگيهاي بیمه، منابع اطلاعاتي، درگيري نسبت به بیمه و تعهد به نام و نشان تجاري شرکت بیمه.
file_1513619975_2385_1533_1124.zip0.00 MB |