پژوهشی با عنوان اولویت بندی سبکهای تصمیم گیری مشتریان بر اساس دیدگاه اسپرولزوکندال و رابطه آن با شخصیت برند با فرمت ورد
چکیده:
زمینه: در دنیای رقابتی امروز شرکتها برای کسب مزیت رقابتی باید توجه بالایی به مشتریان و رفع نیازهای آنها (بهتر از رقبا) داشته باشند.
هدف: اهداف کلی این پژوهش به صورت ذیل مطرح می گردد:
1. رتبه بندی سبکهای تصمیم گیری مشتریان
2.تعیین رابطۀ بین سبکهای تصمیم گیری مشتریان با شخصیت برند
3. تأثیر صمیمیت، هیجان، شایستگی، دل فریبی و خشونت و زمختی در شخصیت برند
روش: اين پژوهش از لحاظ هدف كاربردي و از نظر ماهيت جزو پژوهشهاي توصيفي پيمايشي است. اطلاعات مورد نياز از طريق پرسش نامۀ استاندارد و با درنظرگرفتن روش نمونه گيري تصادفی ساده جمعآوري شده است.
نتیجه : نتایج حاصله نشان می دهد که:
1.تأثیر گذارترین عامل مؤثر بر سبکهای تصمیم گیری مشتریان در چرم مشهد ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﺪﯾﺪ ﺑﻮدن ﻣﺪ روز ﺑﻮدنﮐﺎلامیباشد؛
2. ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﮐﺎلا در رتبۀ دوم قرار دارد؛
3. وﻓﺎداري به برند در رتبه سوم قرار دارد.
4.بین حساسیت به کیفیت کالا، نام تجاری و وفاداری برند با شخصیت برند در چرم مشهد رابطه مثبت و ومعنی داری وجود دارد.
5.بین ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﺪﯾﺪ ﺑﻮدن و ﻣﺪ روز ﺑﻮدن ﮐﺎلا، لذتگرایی، حساس بودن به قیمت، بی هدف بودن و سردرگمی مشتری با شخصیت برند رابطه منفی و معکوس برقرار است.
6. صمیمیت،هیجان،شایستگی، دل فریبی و خشونت و زمختی همگی در شخصیت برند تأثیر دارند.
file_1513618478_2383_1533_1087.zip0.00 MB |