پژوهش بررسی تاثیر ارزش ویژه برند در تعهد سازمانی کارکنان
پژوهش بررسی تاثیر ارزش ویژه برند در تعهد سازمانی کارکنان

پژوهشی با عنوان بررسی تاثیر ارزش ویژه برند در تعهد سازمانی کارکنان به صورت کامل و با فرمت ورد

چکیده:

هدف مهم و واضح هر موسسه، سازمان یا شرکت های تولیدی و بازرگانی رسیدن به حداکثر سود و تدوام فعالیت آن است. ارزش ویژه برند بالای شرکت ها و حفظ آن در بازار رقابتی عصر حاضر از اهمیت زیادی برخوردار است. از یک طرف پرسنل شرکت ها که به عنوان قلب بازار رقابت هستند می توانند نقش مهمی در این نوع بازار ایفا کنند و همچنین تعهد کارکنان نسبت به سازمان مربوطه خود، نقش بسزایی جهت رسیدن به هدف مهم سازمان دارد. از طرف دیگر نیز ارزش ویژه برند شرکت ها نیز می تواند در حفظ و نگهداری پرسنل زبده مثمر ثمر باشد. بنابراین افزایش ارزش ویژه برند می تواند نقش موثری در رسیدن به هدف واضح و اصلی سازمان ایفا کند. در این پژوهش تاثیر ابعاد ارزش ویژه برند یعنی وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده برند، ارزش ادراک شده مبتنی بر هزینه، آگاهی از برند، تداعی برند، محبوبیت برند، پیوندهای سازمانی برند و منحصر به فرد بودن در تعهد سازمانی کارکنان مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا تحقیق حاضراز نظر هدف "کاربردی" و از نظر ماهیت یک تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. برای دست یابی به اطلاعات آماری مورد نیاز از پرسشنامه محقق ساخته ارزش ویژه برند استفاده شد. مبنای پرسشنامه ارزش ویژه برند 35 سوال است که با توجه به جامعه آماری تعدیل شد و برای ارزیابی تعهد سازمانی از پرسشنامه تعهد سازمانی آلن مایر استفاده شد. ضرایب روایی و پایایی پرسشنامه ابعاد ارزش ویژه برند به ترتیب 84/. و 83/. و ضریب پایایی تعهد سازمانی 87/. می باشد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون خطی نشان داد ابعاد کیفیت ادارک شده از برند، ارزش مبتنی بر هزینه و تداعی برند تاثیر معناداری بر تعهد سازمانی کارکنان دارند. اما تاثیر ابعاد وفاداری به برند، آگاهی از برند، محبوبیت برند، پیوند های سازمانی برند و منحصر به فرد بودن بر تعهد سازمانی کارکنان مورد تایید قرار نگرفت.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

file_1507916416_1466_1533_1541.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 115,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت

وبلاگ استت

| وبلاگ