پژوهش بررسی رابطه بین استراتژی¬های رقابتی و عملکرد سازمانی در شرکت های مواد غذایی استان خراسان رضوی
پژوهش بررسی رابطه بین استراتژی¬های رقابتی و عملکرد سازمانی در شرکت های مواد غذایی استان  خراسان رضوی

پژوهشی با عنوانبررسی رابطه بین استراتژی­های رقابتی و عملکرد سازمانی در شرکت­های مواد غذایی استان خراسان رضوی بافرمت ورد

چکیده:

امروزه در دنیای رقابتی و در حال تحول برای بقا و غلبه بر حریفان قدرتمند نیازمند داشتن استراتژی رقابتی می­باشیم. و درک صحیح از استراتژی رقابتی و عملکرد سازمانی می­تواند شناختی دقیق جهت تصمیم­گیری مدیران ایجاد کند. تحقیق حاضر با عنوان "بررسی رابطه بین استراتژی­های رقابتی و عملکرد سازمانی در شرکت­های مواد غذایی استان خراسان رضوی" به منظور یافتن مناسب­ترین استراتژی که باعث عملکرد بهتری برای این شرکت­ها باشد، صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شرکت­های مواد غذایی استان خراسان رضوی می­باشد. که تعداد 222 شرکت می­باشد. که از طریق روش تعیین حجم نمونه کوکران تعداد 69 شرکت به روش نمونه­گیری خوشه­ای دو مرحله­ای انتخاب شدند. و پرسش­نامه در اختیار مدیران ارشد شرکت­ها قرار گرفت. این تحقیق بر مبنای استراتژی­های عمومی پورتر (تمایز، رهبری هزینه و تمرکز) و رابطه آن با عملکرد سازمانی از طریق همبستگی پیرسون صورت گرفته و سپس از طریق ابزار تحلیل کلاستر، گروه­های استراتژیک موجود در شرکت­های مواد غذایی شناسایی گردیده است. سپس گروه­ها مورد مقایسه قرار گرفته تا بهترین استراتژی انتخاب گردد. از آزمون فرضیه­ها نتایج زیر بدست آمد.

1- بین استراتژی­های رقابتی و عملکرد سازمانی در شرکت­های مواد غذایی استان خراسان رضوی رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد.

2- متمایزگران عملکرد بهتری نسبت به ترکیب کنندگان استراتژی دارند.

3- رهبران هزینه عملکرد بهتری نسبت به ترکیب­کنندگان استراتژی دارند



فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

file_1517685513_4467_1533_1967.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 100,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت

وبلاگ استت

| وبلاگ