پژوهش تدوین رابطه میان درگیری ذهنی بیمه گذار و تعهد به نام و نشان تجاری(برند)شرکت بیمه
پژوهش تدوین رابطه میان درگیری ذهنی بیمه گذار و تعهد به نام و نشان تجاری(برند)شرکت بیمه

پژوهشی باعنوان تدوین رابطه میان درگیری ذهنی بیمه گذار و تعهد به نام و نشان تجاری(برند)شرکت بیمه با فرمت ورد

چکیده:

در عصر حاضر شرکت­هایی موفق خواهند بود که خلاقانه بیندیشند و در همه حوزه­های مرتبط نوآور باشند. تبلیغات یکی از حوزه­هایی است که شرکت­ها سرمایه­گذاری کلان در آن برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار، انجام می­دهند. یکی از عوامل مهم که در اثربخشی تبلیغات مورد مطالعه قرار گرفته، درگیری ذهنی مصرف کننده است.

درك رفتار مصرف كننده و شناخت مشتريان، كار چندان ساده­اي نيست. مشتريان ممكن است نيازها و خواسته­هاي خود را به گونه­اي بيان نمايند، اما طور ديگري عمل كنند. با اين وجود بازاريابان بايد خواسته­هاي مشتريان خود، ادراك­هاي ذهني و خريد و رفتار خريد آنها را بررسي كنند. بازاريابان به منظور كسب موفقيت، بايد از عوامل مختلفي كه بر انتخاب نام و نشان تجاري گوناگون توسط خريداران تاثير دارند، آگاه باشند و بدانند كه مصرف كنندگان چگونه درباره خريد خود از نام و نشان تجاري خاص تصميم مي­گيرند.

اين پژوهش به بررسي رابطه ميان درگيري ذهني نسبت به بیمه و تعهد به نام و نشان تجاري شرکت بیمه مي­پردازد و عوامل موثر بر آن را در غالب 7 فرضيه بيان مي­كند. براساس نتایج این تحقیق، فرضیه­های 1و2و4و5و6 پذیرفته و فرضیه اصلی و فرضیه فرعی 3 تایید نشدند. یعنی درگیری ذهنی بیمه­گذار بر تعهد به نام ونشان تجاری تاثیرگذار نیست.

روش پژوهش حاضر توصيفي- پيمايشي و از نوع تحقيقات همبستگي است. جهت جمع­آوري داده­ها از پرسشنامه استفاده شد. اين پرسشنامه حاوي 16 سوال است. صنعت مورد بررسي در اين تحقيق صنعت بیمه بوده و جامعه آماري اين پژوهش، بیمه­گذارهای 4 شرکت بیمه خصوصی آسیا، نوین، کارآفرین و پاسارگاد در شهر مشهد مي­باشند. اين پرسشنامه در يك دوره زماني يك ماهه در تابستان 1392 بين بیمه­گذارهای این شرکت بیمه توزيع شد. متغيرهاي اين پژوهش عبارتند از گرايش به بیمه، ويژگي­هاي بیمه، منابع اطلاعاتي، درگيري نسبت به بیمه و تعهد به نام و نشان تجاري شرکت بیمه.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

file_1513619975_2385_1533_1124.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 100,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت

وبلاگ استت

| وبلاگ