پژوهش بررسی رابطه میان شخصیت برند و وفاداري مشتریان در بخش محصولات لوازم خانگی شهرستان سبزوار
پژوهش بررسی رابطه میان شخصیت برند و وفاداري مشتریان در بخش محصولات لوازم خانگی شهرستان سبزوار

پژوهشی با عنوان بررسی رابطه میان شخصیت برند و وفاداري مشتریان در بخش محصولات لوازم خانگی شهرستان سبزوار با فرمت ورد

چکیده:

اهمیت برند و تاثیر آن در فروش محصولات شرکت ها به طور فزاینده اي در حال گسترش بوده و آگاهی از شخصیت برند و ابعاد آن به سبب تاثیر گذاري بر رضایت، ارزش ادراکی و وفاداري مشتریان براي شرکت ها حائز اهمیت می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردي و از لحاظ روش از نوع توصیفی می باشد و هدف از آن شناسایی رابطه بین شخصیت برند و وفاداري مشتریان در بخش محصولات لوازم خانگی(چهار برند: سامسونگ، ال جي، پارس خزر و اسنوا) فروشگاه هاي شهرستان سبزوار می باشد. مدل پژوهشی طراحی شده بر مبناي مدل شخصیت برند آکر( 1997 ) و مدل ماندهاچیتارا و پولتهونگ( 2011 ) شکل گرفته است. اعتبار محتوایی و سازه پرسشنامه هاي پژوهش با استفاده از نظرات خبرگان و سنجش پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفاي کرونباخ استفاده شد. پرسشنامه طراحی شده بین 384نفر از مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی شهرستان سبزوار به شیوه نمونه گیری ترکیبی قضاوتی –در دسترس توزیع و در نهایت تعداد 371 پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده هاي حاصل از پرسشنامه نیز متناسب با نیاز آماري از نرم افزار آماري پی ال اس استفاده گردید. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که:

  1. بین شخصیت برند و وفاداری مشتریان در چهار برند سامسونگ،ال جی،پارس خزر و اسنوا رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
  2. بین بعد صداقت،اشتیاق و هیجان،صلاحیت،کمال و قوت و استحکام شخصیت برند با وفاداری مشتریان در چهار برند ذکر شده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
  3. بین شخصیت برند با وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری مشتریان در چهار برند ذکر شده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

file_1512676217_2083_1533_1637.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 100,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت

وبلاگ استت

| وبلاگ