پژوهشی با عنوان شناسايي عوامل موثر بر وفاداري به نشان تجاري از ديدگاه مصرف کنندگان داروهاي ايراني با فرمت ورد
چکیده:
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر وفاداری به نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان داروهای ایرانی در بین بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در شهر مشهد است. این تحقیق میدانی به روش کاربردی – توسعه ای و پیمایشی- مقطعی انجام شده است. جامعه آماري اين پژوهش، مشتریان سازمان تامین اجتماعی در شهر مشهد می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 270 نفر از مشتریان انتخاب شدند. برای آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات در قسمت آمار توصيفي، از جداول توزيع فراواني و شاخصهاي مركزي و پراكندگي، مانند فراوانی و غیره استفاده شد و در بخش آمار استنباطي برای آزمون فرضيه ها و تاييد یا رد آنها، از رگرسيون و p برای معناداری مدل و آزمون فریدمن برای رتبه بندی متغیرها استفاده شد. نتایج توصیفی پژوهش نشان داد که بیشترین پاسخ دهندگان پرسشنامه پژوهش حاضر مردان متأهل 36-45 سال با مدرک تحصيلي لیسانس مي باشند و نتایج به دست آمده از آزمون فرضیات نیز نشان داد که هر دوازده فرضیه ی تحقيق پذیرفته شدند و از این رو، مشخص شد که کیفیت ادراک شده، تبلیغات، توصیه دیگران، قیمت، بسته بندی و القا برند خاص از طرف پزشک یا داروخانه بر وفاداري (رفتاری و نگرشی) به نشان تجاري داروهاي ايراني در بین بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي در شهر مشهد تأثیر معناداری دارد.
file_1511119970_1843_1533_1509.zip0.00 MB |