پژوهش شناسايي و اولويت بندي عوامل موقعيتي و استراتژيک موثر بر صادرات فولاد خراسان رضوي با استفاده از تکنيک SPACE و سلسله مراتبي فازي
پژوهش شناسايي و اولويت بندي عوامل موقعيتي و استراتژيک موثر بر صادرات فولاد خراسان رضوي با استفاده از تکنيک  SPACE و سلسله مراتبي فازي

پژوهش کارشناسی ارشد با عنوان شناسايي و اولويت بندي عوامل موقعيتي و استراتژيک موثر بر صادرات فولاد خراسان رضوي با استفاده از تکنيک SPACE و سلسله مراتبي فازي به صورت کامل و با فرمت ورد

چکیده:

پژوهش حاضر نتیجه ی یک تحقیق میدانی به روش توصیفی- همبستگی و پیمایشی- مقطعی است که به شناسایی و اولویت بندی عوامل موقعیتی و استراتژیک موثر بر صادرات فولاد خراسان رضوی با استفاده از تکنیک SPACE و سلسله مراتبی فازی پرداخته است. جامعه آماري اين پژوهش، کليه مديران و كارشناسان داخلی سازمان فولاد خراسان رضوی در شهرستان نیشابور در بخش هاي مختلف سازمان، مانند بخش هاي منابع انساني، تحقيقات بازار، مالي، بازاريابي، توليد و غیره می باشد که به دلیل کم بودن تعداد آنها از روش سرشماری تعداد 12 نفر پرسشنامه پژوهش حاضر را تکمیل نمودند. پرسشنامه در دو بخش SPACE وF_AHP به صورتی استاندارد بود. پس از استخراج داده هاي جمع آوري شده و طبقه بندي آنها در قسمت ماتریس SPAC برای استفاده از روش تحقیق مناسب از روش آماری میانگین گیری موزون استفاده شد و پس از تشکیل ماتریس SPAC و بازوهای این ماتریس، استراتژی های سازمان را مشخص نموده و در قسمت F-AHP با استفاده ازنرم افزارExcel 2007، و با بکارگیری تکنیک سلسله مراتبی فازی که یکی از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره«MCDM » می باشد، عوامل استراتژیک این ماتریس اولویت بندی شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که شرکت در موقعیت استراتژی تهاجمی قرار دارد و همچنین قوت مالی دارای اولویت اول با وزن 0.398 ، ثبات محیطی دارای اولویت دوم با وزن 0.359 ، مزیت رقابتی دارای اولویت سوم با وزن 0.217 و جذابیت صنعت دارای اولویت چهارم با وزن 0.025 می باشد.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

payananmeh_1507404518_1352_1533_1682.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 120,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت

وبلاگ استت

| وبلاگ